Persoanele care sunt hărţuite cu telefoane de către angajaţii băncilor ca să îşi plătească ratele pot eventual să se adreseze Poliţiei, afirmă şeful Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CRPC) Cluj, Cristian Nicula, precizând că CRPC nu are competenţe în astfel de cazuri.
Comisarul şef Cristian Nicula a fost întrebat de jurnalişti, într-o conferinţă de presă, la Bistriţa, ce poate face o persoană care are un credit luat de la bancă şi care primeşte zeci de telefoane ca să îşi plătească ratele, şeful CRPC răspunzând că oamenii aflaţi în această situaţie "ar trebui să se adreseze Poliţiei".
"La noi nu a depus reclamaţie. Eu zic să se adreseze Poliţiei. Noi la cine să mergem? Pe cine să verificăm? Trebuie să avem o dovadă că, într-adevăr, e sunată persoana respectivă", a declarat Nicula.
El a precizat că, în primele nouă luni ale anului, 14 la sută din reclamaţiile depuse de consumatori la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Bistriţa au vizat probleme cu băncile sau cu alte instituţii financiare.
Cecilia Vasilescu, consilier juridic al CRPC Cluj, a declarat, la rândul ei, în aceeaşi conferinţă de presă, că instituţia din care face parte a solicitat băncilor transparenţă totală.
"Noi am solicitat să fie transparenţă totală, pentru că am avut până acum situaţii de genul omul nu şi-a plătit creditul, a întârziat o lună, două, trei, cinci, banca i-a trimis dosarul la firma de recuperare. Nu l-a anunţat că i-a cesionat contractul şi firma de recuperare i-a spus că trebuie să plătească 70.000 de euro într-o săptămână. Fiindcă nu era transparenţă şi banca nu informa consumatorul asupra situaţiei creditului se întâmplau toate acestea. Şi atunci banca insistă să plăteşti. Că, probabil, de la o anumită bancă sună trei oameni în loc de unul, deja ţine de cum îşi gestionează ei activitatea respectivă, dar