Port-containerul german MSC Flaminia este avizat pentru data de 28 martie să intre în Portul Constanţa, la ora 11.00.
Nimic nou până acum, doar că anul trecut nava a ars de două ori, iar containerele ascund, se pare, o încărcătură periculoasă, respectiv, fosfură de aluminiu, acid fluorhidric, oxidant, potrivit site-ului Maritime Bulletin (http://www.odin.tc/2012/mscflaminia.asp).
Directorul Autorităţii Navale Române, Andrian Mihei a declarat că nava va fi monitorizată, atunci când va ajunge în apele teritoriale române. „Vom monitoriza nava. Deja am anunţat Serviciul pentru Securitate şi Siguranţă, deoarece oamenii noştri trebuie să ştie unde se duc pentru a efectua inspecţia”, a precizat Andrian Mihei. Şi şeful Căpităniei Constanţa, Alexandru Mezei a ţinut să precizeze că nu întotdeauna navele avizate pot să şi intre în port. „Chiar dacă a fost avizată, nava ar putea să nu intre în Portul Constanţa, dacă nu îndeplineşte anumite condiţii”, a subliniat Alexandru Mezei. Potrivit marinetraffic.com, portcontainerul MSC Flaminia, sub pavilion Germania, cu un tonaj de 85.823 tdw, lungime 300 metri, lăţime 40 metri, lansat la apă în anul 2001, cu IMO 9225615.
Incendii şi doi morţi
Povestea port-containerului a început anul trecut cu un incendiu, care a izbucnit când Flaminia se afla în apele Atlanticului. Au urmat încă alte câteva explozii la bord, în urma cărora doi marinari au decedat. Săptămâni în şir, navei cu 150 de containere cu conţinut periculos la bord nu i s-a dat permisiunea să acosteze, pentru a-şi repara avaria. Pe Flaminia n-au vrut-o nici englezii, nici francezii, nici chiar olandezii, în vreun port al lor. După o lungă rătăcire pe ape, nava a fost, în sfârşit, tractată la Wilhelmshafen. Însă nici acolo nu a făcut mulţi pui. Vineri 15 martie, nava avariată şi cu resturi otrăvitoare a pornit în direcţia România. „E în