Aceştia spun că nu ştiau că au această obligaţie legală. Termenul pentru depunerea declaraţiilor de avere a expirat ieri. Directorii de şcoli susţin că nu au fost anunţaţi de Inspectoratul Şcolar Cluj. Chiar dacă, conform legii, directorii şi directorii adjuncţi ai şcolilor şi liceelor au obligaţia să-şi depună declaraţiile de avere şi de interese, iar termenul a expirat luni, 15 iunie, Inspectoratul Şcolar Judeţean Cluj nu a primit nicio declaraţie de avere din partea acestora. Directorii trebuiau să-şi trimită declaraţiile de avere la Agenţia Naţională de Integritate, să o publice pe pagina de internet a instituţiei sau la avizierul şcolii şi să trimită o copie la Inspectoratul Şcolar de care aparţin.
Anca Hodorogea, inspectorul şcolar general pe judeţul Cluj, spune că din partea ministerului nu s-a primit o notă referitoare la declaraţiile de avere ale directorilor, ci doar pentru inspectori, ea depunându-şi declaraţia, ieri, pe siteul instituţiei.
Directorii nu au fost anunţaţi
Mariana Dragomir, directorul Liceului Teoretic „Mihai Eminescu” din Cluj-Napoca, spune că nu ştia că are această obligaţie. „Nu ne-a anunţat nimeni. Trebuia să primim şi noi o adresă. Dacă am fi fost anunţati, ni le-am fi completat. Nu am auzit de niciun coleg să ştie de acest lucru”, a spus Mariana Dragomir.
Nici Marinela Zamfir, directorul Liceului Teoretic „Nicolae Bălcescu” din Cluj-Napoca, nu şi-a depus declaraţia de avere. „Cred că trebuia să primesc de la Inspectoratul Şcolar un anunţ şi termenul, dar nu am primit. Normal, acestea sunt centralizate şi se trimite o fişă. Şi noi am fost ocupaţi cu încheierea de an şcolar, termenele de dat toate situaţiile sunt foarte strânse, de clasa a VIII-a, de clasa a XII-a, încheieri de medii, foi matricole”, spune Marinela Zamfir, care îşi aduce aminte că a mai completat o declaraţie de a