Principalii indici ai burselor americane au pierdut joi peste 5%, indicele S&P 500 coborand la 752,44 puncte, minimul ultimilor 11 ani, indicele Dow Jones s-a depreciat cu 5,56% in timp ce indicele Nasdaq Composite a pierdut 70,30 de puncte, adica 5,07%, pana la nivelul de 1.316,12 puncte.
Statele Unite se confrunta cu noi temeri privind sectorul producatorilor auto si noile date din piata muncii. Departamentul Muncii a anuntat joi ca cererile de ajutor de somaj din ultima saptamana au ajuns la o valoare anualizata de 542000, maximul din ultimii 16 ani. Cifra, mai negativa decat estimarile, nu face altceva decat sa confirme slabiciunile din ce in ce mai cronice de pe piata fortei de munca din SUA. Si ceilalti doi indicatori macro publicati in cursul zilei de joi au fost slabi si sub estimari: Leading Indicators s-a redus in octombrie cu 0.8%, iar Philly Fed Manufacturing a scazut in noiembrie la -39.3.
Datorita discutiilor in contradictoriu din Congres, producatorii americani de automobile risca sa nu primeasca vreun ajutor financiar guvernamental pana la instalarea noului presedinte. Conform declaratiilor oficiale ale companiei, General Motors risca sa ramana fara lichiditati pentru nevoile operationale pana la finalul acestui an, adica inainte preluarii functiei prezidentiale de catre Barack Obama, care a promis, in principiu, ca va sustine industria auto americana. Majoritatea democrata din Congres si-a mai acordat 15 zile pentru a obtine voturile necesare votarii unui plan "viabil", menit sa ii ajute pe cei trei mari constructori auto americani: General Motors, Ford si Chrysler. Actiunile auto si-au revenit in urma anunturilor privind un eventual ajutor din partea statului, astfel actiunile Ford au crescut cu 10,32%, iar titlurile General Motors au urcat cu 3,23%.
Citigroup a anunta ca va face achizitii de active lipsite de lichi