Inculparea pentru ucidere sub care se afla atletul paralimpic sud-african Oscar Pistorius, unul dintre favoritii marilor firme, atrase de povestea lui, cu accente dramatice, i-a aruncat pe acesti sponsori in plina deruta. De la producatorul de echipament sportiv Nike la British Telecom (BT), care au facut din el capul de afis al campaniei publicitare la Jocurile Paralimpice de la Londra de anul trecut, trecand pe la grupul islandez producator de proteze, momentul este unul de cumpana.
"Dat fiind ca procedurile legale se afla in curs, ar fi nepotrivit pentru noi sa facem prea multe comentarii, in acest moment. Gandurile noastre se indreapta catre toate persoanele afectate ", a declarat un purtator de cuvant al BT, precizand ca multiplul campion paralimpic ramane deocamata ambasadorul marcii.
"Deocamdata exista un caz, care face obiectul unei anchete. Nu vorbim de sponsoring ", a subliniat Seruscka Naidoo, purtator de cuvant al Nike Africa de Sud. Pe site-ul de internet al lui Pistorius, o reclama pentru Nike, cu o fotografie a sud-africanului si sloganul "I am the bullet in the chamber" ("Sunt glontul de pe teava") a fost, totusi, retras imediat. "Este un site al lui Oscar, nu unul apartinand lui Nike", a precizat purtatorul de cuvant al firmei de echipament americana.
Totodata, canalul codat sud-african M-Net Movies si-a intrerupt campania de promovare intitulata "Fiecare seara este o seara a lui Oscar", "din respect si simpatie fata de persoanele indoliate". Pistorius, nascut fara peroneu si devenit primul dublu amputat care s-a confruntat cu atletii valizi la Jocurile Olimpice de anul trecut dupa o lunga confruntare cu Federatia Internationala de Atletism, devenind un idol mondial.
El a turnat, de asemenea, o reclama pentru un parfum pentru barbati al lui Thierry Mugler - care nu doreste sa faca vreun comentariu in a