Problemele economice cu care se confruntă industria auto au făcut primele victime, foarte puţini constructori permiţîndu-şi să mai prezinte concepte la unul dintre cele mai aşteptate saloane auto din lume
S-au dus vremurile în care constructorii auto se băteau în fantezii! Care mai de care mai inventivi, care mai de care cu gînduri futuriste, plini de imaginaţie, nu ratau ocazia unui salon pentru a arăta de ce sînt în stare.
Conceptele nu mai sînt la modă la Salonul Auto de la Paris. Sau, mai corect spus, nu mai sînt bani pentru ele! Cei care fac maşini au adus în capitala Franţei doar ce e palpabil şi se poate vinde. Criza şi-a spus cuvîntul, iar robinetele au început să se strîngă uşor-uşor pentru acest segment. Motoarele electrice rămîn însă în cursă, chiar dacă mai e foarte mult pînă ca acestea să devină o alternativă serioasă în dauna propulsoarelor termice, o întreagă hală fiind destinată maşinilor electrice.
Şi la supercar-uri probabil că sînt probleme. Dacă Ferrari, Lamborghini, Maserati şi McLaren n-au spus pas Parisului, Bugatti, Lotus şi Aston Martin au preferat să rămînă acasă! Spre dezamăgirea fanilor acestor mărci.
Mai sînt constructori care au adus în Franţa cam aceleaşi maşini cu care au defilat şi la Salonul de la Geneva din martie, iar cel mai bun exemplu este Subaru!
Mercedes Style Coupe
Aşezat în gamă sub actualul Clasa C şi peste noul A-Klasse, coupe-ul cu patru uşi al germanilor va încerca să atragă clienţi care nu îşi doresc o maşină foarte mare. Cu 4,64 metri lungime, coupe-ul german este cu cîţiva milimetri mai lung decît Clasa C, dar vine cu o înălţime redusă cu 5 centimetri faţă de acest model. Motorul de sub capota conceptului este un 2.0 turbo de 211 cai-putere care transmite puterea roţilor din faţă.
Nissan Terra
O maşină cu un concept