•In cele doua saptamani care au trecut de la inceputul anului 2006, s-au inregistrat doua deraieri de tramvai, ambele inregistrate pe bulevardul Nicolae Iorga •"Apa de la ploi sau de la zapada topita se infiltreaza sub placi, iar cand da inghetul, placile se ridica, in timp ce sinele de tramvai se lasa. Deoarece garda la sol la tramvaie este mica, corpul tramvaiului se opreste in placile de beton si nu mai poate trece", a explicat Maricel Gherca
In numai doua saptamani, care au trecut de la inceputul anului 2006, s-au inregistrat doua evenimente legate de deraierea unor tramvaie, ambele pe bulevardul Nicolae Iorga. Desi cunosc cauza incidentelor petrecute in ultima perioada, reprezentantii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) se declara depasiti de aceasta problema. "In bulevardul Nicolae Iorga situatia nu se poate remedia repede, sunt necesare investitii in modernizarea caii de rulare", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.
Potrivit informatiilor furnizate de conducerea Regiei de Transport, cele doua tramvaie s-au oprit in placile armate situate de o parte si de cealalta a sinei. "Apa de la ploi sau de la zapada topita se infiltreaza sub placi, iar cand da inghetul, placile se ridica, in timp ce sinele de tramvai se lasa. Deoarece garda la sol la tramvaie este mica, corpul tramvaiului se opreste in placile de beton si nu mai poate trece", a explicat Maricel Gherca.
In mod normal, sinele de tramvai trebuie fixate pe traverse de beton, iar acestea la randul lor trebuie sa stea pe un pat de piatra sparta. Golurile de aer care se formeaza prin lasarea pamantului trebuie acoperite prin completarea stratului de pietris. In termeni tehnici, aceasta operatiune se numeste buraj. Din cauza placilor de beton situate pe langa calea de rulare, in bulevardul Nicolae Iorga nu se poate realiza burajul. "Tot ce putem face la calea de rul