Desi reteaua sociala Google+, lansata saptamana aceasta in faza de testare semi-publica, are inca unele erori, review-urile aparute deja pe Internet confirma faptul ca gigantul american a invatat din erorile trecutului si va pune pe picioare un concurent demn de Facebook. Ce implica acest lucru pentru concurenta dar si pentru companie, citeste mai jos.
Principalul scop al Google cu serviciul G+ este, in mod evident, detronarea Facebook si sa ajunga reteaua sociala numarul unu in lume. Pe langa acestea insa, este foarte probabil ca reteaua sociala lansata saptamana aceasta sa devina si un suport de crestere a vanzarilor terminalelor mobile Android, prinr-o integrare completa pe respectivele smartphone-uri. Pentru acestea exista deja o versiune disponibila.
Pentru ca G+ sa fie insa un succces, este necesar ca reteaua sa fie integrata pe cat mai multe dispozitive mobile. Acesta este si motivul pentru care Google a trimis aplicatia G+ catre Apple, asteptand aprobarea integrarii ei in magazinul de aplicatii al concurentilor. Ramane de vazut daca Apple va admite aplicatia, intrucat, in trecut, compania concurenta nu a acceptat alte doua – Voice si Latitude.
Apple si-a motivat la acea data deciziile spunand ca Google Voice a copiat una dintre functiile de baza ale iPhone, scrie BBC.co.uk . Ulterior insa, Apple a acceptat aplicatiile, e adevarat, cu implicarea organismului de reglementare american Federal Communications Commision.
Daca G+ va fi acceptat pe terminalele Apple (iPhone, iPad si iPod Touch) este foarte posibil ca unele optiuni avansate sa lipseasca, ele regasindu-se doar pe terminale Android. Acest lucru ar putea convinge, daca G+ va inregistra succesul scontat, mai multi utilizatori sa cumpere terminale cu sistemul de operare Google.
G+ se lanseaza pe o piata extrem de competitiva unde liderul, Facebook, are circa 700 de m