Băncile locale se confruntă cu cea mai mare suspiciune de fraudă din sistemul de carduri, conturile mai multor clienţi fiind blocate, iar "plasticele" urmează să fie înlocuite.
Compania americană Euronet este singurul procesator de carduri implicat în cea mai mare suspiciune de fraudă pe acest segment de piaţă şi se află în prezent sub investigaţia organizaţiei de plată Visa, după ce cardurile a cel puţin câteva mii de clienţi au fost afectate de o breşă în sistemul de securitate al procestorului, potrivit unor surse din piaţa cardurilor.
"Investigaţia este realizată de VISA la nivelul Euronet. Doar acest procesator a fost implicat. Doar acest procesator este sub investigaţie. Ancheta este în derulare. Nu sunt informaţii noi faţă de ziua precedentă", au declarat sursele citate.
Reprezentanţii din România ai procesatorului american nu au răspuns unei solicitări a ZF pe marginea acestui subiect până la închiderea ediţiei.
Compania Euronet Worldwide a achiziţionat la începutul acestei luni compania Smart PayNetwork S.A. (PayNet), un furnizor de servicii de outsourcing, emitere de carduri şi soluţii service pentru POS-urile instalate la comercianţi, cu afaceri de aproape 3 mil. euro în 2010. Euronet a mai cumpărat în România în 2007 subsidiara locală a grupului german Brodos, care era specializată în procesarea electronică a reîncărcării cartelelor preplătite pentru telefonia mobilă.
Visa a avertizat miercuri despre această breşă de securitate şi a afirmat că posesorii de carduri care sunt victime ale fraudei îşi vor primi banii înapoi. Poziţia Visa a apărut după ce banca de stat CEC Bank a anunţat că mai multe carduri proprii au fost compromise la nivelul unei baze de date internaţionale.
Banca nu a dorit să facă public numărul cardurilor afectate, dar surse din piaţă spun că ar fi vorba de 17.000 de carduri potenţial afectate.