Executivii producătorilor auto Renault şi Fiat au anunţat măsuri dure de restructurare din cauza reducerii vânzărilor pe fondul crizei din zona euro, în timp ce Volkswagen (VW), cel mai mare constructor european de automobile în funcţie de vânzări, a înregistrat în august o creştere de 19% a livrărilor, la 719.500 unităţi, un nou record lunar pentru compania germană, scrie The Wall Street Journal.
"Trebuie să renunţi la ceva. Nu poţi menţine aceeaşi structură operaţională pe care o aveai înainte", a spus Sergio Marchionne, directorul executiv al Fiat. El a afirmat că va vedea exact ce măsuri va lua atunci când se vor afişa rezultatele companiei pe al treilea trimestru. În 2010, Fiat a închis o uzină din Europa.
De asemenea, şi Carlos Ghosn, CEO-ul producătorului auto francez Renault şi al companiei japoneze Nissan, a declarat că actualul statu quo din sectorul auto european nu este "sustenabil" şi că guvernele le vor permite în cele din urmă companiilor să se restructureze pentru a putea supravieţui.
Printre producătorii auto de pe piaţa europeană care se confruntă cu cele mai mari dificultăţi economice se numără Peugeot-Citroën, Ford şi subsidara Opel a companiei americane General Motors (GM). Acestea intenţionează să reducă numărul locurilor de muncă cu cel puţin 15.000 în uzinele din Franţa, Belgia şi respectiv Germania. Ford şi GM nu şi-au prezentat în mod oficial planurile, însă surse apropiate situaţiei spun că este posibil ca fiecare din cele două companii să închidă câte o unitate de producţie din Europa.
Reprezentanţii Renault au afirmat recent că vor reduce producţia maşinilor mici la o fabrică din Slovenia care are 2.000 de angajaţi. Compania franceză, la care statul deţine un pachet majoritar de acţiuni, nu a anunţat reduceri la scară largă ca răspuns la actuala scădere a pieţei de profil şi nu a mai închis o uzină din 1992. @N_