Casa în care s-a născut Karl Marx, salcia de la King’s College din Cambridge și sediile instituţiilor europene sunt câteva dintre destinaţiile favorite. Prin periplurile europene, chinezii preferă să se cazeze la hoteluri ieftine şi să mănânce tăiţeii aduşi de acasă pentru a-şi cheltui banii pe produse de lux.
Turiştii care ajung la Londra nu se gândesc să meargă 45 de minute cu trenul pentru a ajunge la Cambridge. Pentru chinezi însă, o vizită la King's College este un „must". Localnicii îi privesc cu uimire pe chinezii care se îmbulzesc să se fotografieze în faţa unei banale sălcii din curtea colegiului.
Explicaţia constă în faptul că Xu Zhimo, un scriitor chinez de la începutul secolului trecut, a imortalizat salcia într-unul dintre poemele sale. În rest, chinezii nu prea dau buzna în Marea Britanie, din cauza formalităţilor prea complicate, dat fiind că insula nu face parte din zona Schengen. Nici Elveţia nu s-a aflat pe traseul turiştilor chinezi decât din 2008, când Ţara Cantoanelor a aderat la Schengen.
Destinaţia europeană favorită este Franţa, care pentru chinezi reprezintă chintesenţa valorilor Vechiului Continent: istorie, romantism, lux şi calitate. Şi aici însă punctele de interes sunt altele faţă de restul vizitatorilor. Bineînţeles că pe listă sunt şi Turnul Eiffel sau Muzeul Luvru, dar interesul turiştilor chinezi se îndreaptă spre magazinele unde se comercializează produsele Louis Vuitton şi alte mărci de lux.
Şi sudul Franţei este o destinaţie populară, datorită volumului „A Year in Provence" al lui Peter Mayle, care s-a bucurat de o mare răspândire în China, precum şi a serialului TV filmat în această regiune, „Dreams Link", şi difuzat de televiziunea de stat de la Beijing.
Cei cu dare de mână dau o fugă şi la podgoriile Château Lafite Rothschild, de unde pleacă cu sticle de vin de Bordeaux, pornind de la 600