In timp ce unora le este strain conceptul, pentru altii inseamna aerul curat pe care il respira, din cand in cand, pe parcursul unui an. Impamantenit in occidentul european de ani buni, nu foarte popular in tara noastra pana recent, dar in plina ascensiune acum, turismul muzical este un obicei deconectant, de larga raspandire, care imbina placutul cu... placutul. Organizate cu deosebire in sezonul estival, festivalurile de muzica si concertele de pe tot intinsul Europei atrag in fiecare an sute de mii de melomani impatimiti, de toate varstele si nationalitatile; entuziasti si aventurieri incantati sa isi delecteze auzul cu emisiile acustice sau cablate ale trupelor favorite, dar si restul simturilor cu frumusetile oferite de orasele pestrite care le gazduiesc. Anul 2010 vine cu surprize frumoase in acest sens, dincolo de festivalurile muzicale anuale consacrate, avand turnee prin Europa trupe si artisti precum Withney Houston, U2, Metallica, Bon Jovi si multi altii.
Chestiunea este atat de serioasa, incat operatorii turistici vin in intampinarea amatorilor de concerte peste granita cu pachete de oferte care asigura cazarea, transportul si biletul pentru eveniment. Iar tarifele se adreseaza celor mai multe buzunare, limita inferioara de pret fiind 200 de euro, iar cea superioara depasind rareori 400.
Cele mai accesibile concerte, din punct de vedere pecuniar, care oscileaza deci in jurul sumei de 200 de euro, sunt cele sustinute de Leonard Cohen, la Zagreb si de Scooter, la Berlin. Ofertele agentiilor includ in acest pret cazarea pentru doua nopti la hoteluri de trei stele, cu micul dejun inclus si bilet la categoria I in sala sau in tribunele destinate publicului.
Concertele au loc la sfarsitul lunii martie. In antipiod, cel mai costisitor concert al anului 2010 in Europa este cel al formatiei Bon Jovi, sustinut pe 22 iunie, in Londra. Pretul