Kraft Foods Romania, cel mai important jucator de pe piata cafelei si ciocolatei, a raportat pentru 2008 o crestere a veniturilor de doua cifre, caracterizand acest an drept “cel mai bun” de la lansarea companiei pe plan local, in 1994. In schimb, anul acesta va aduce o incetinire a ritmului de crestere a afacerilor, de pana in 10%, pe fondul contextului economic dificil, considera reprezentantii Kraft Foods.
“2008 a fost cel mai bun an al Kraft Foods Romania de pana acum. Am inregistrat venituri in crestere cu doua cifre, evolutie determinata de brandurile puternice din portofoliul nostru. Am castigat cota de piata in toate categoriile in care suntem prezenti. A fost un an bun si din punct de vedere al profitului”, declara Lachlan Grave (foto), directorul general al companiei.
In opinia acestuia, 2009 va fi un an dificil nu doar din punctul de vedere al afacerilor, ci si din perspectiva consumatorilor.
“Toate categoriile si-au incetinit ritmul de crestere. Insa in ciuda conditiilor economice dificile avem incredere ca vom continua sa crestem si in acest an, insa intr-un ritm incetinit. Daca anul trecut piata de ciocolata crestea cu peste 20%, anul acesta ne situam pana in 5% crestere. 2009 este caracterizat de incertitudine. Cheia este flexibilitatea”, considera Grave.
In ceea ce priveste situatia fabricii de ciocolata si cafea de la Brasov, reprezentantii Kraft Foods Romania au precizat ca primul val de disponibilizari a avut loc la jumatatea acestui an, planurile vizand inchiderea unitatii pana la finalul lui 2009 sau inceputul lui 2010 si relocarea productiei in Bulgaria.
“Din 436 de angajati 169 au fost inclusi in acest prim val. In prezent, 20% isi cauta inca un loc de munca, restul si-au gasit deja alte joburi sau s-au pensionat”, au spus oficialii Kraft Foods Romania.
Pe de alta parte, Kraft Foods Romania se va concentra