Aradul a avut prima cale ferată electrificată din ţară. Anul 1913 este consemnat ca şi începuturile trecţiunii electrice în ţară, CFAP fiind prima cale ferată electrificată din sud-estul Europei şi a opta din lume.
La începutul lunii noiembrie, Compania de Transport Public Arad va sărbători centenarul căii ferate Arad-Podgoria. Calea ferată avea rolul de a transporta ţăranii din Podgoriile Aradului în oraş, pentru a-şi vinde marfa. Traseul conţinea 3 segmente: Arad - Ghioroc, Ghioroc - Pâncota si Ghioroc - Radna.
La a 100 de ani de la inaugurare, din vechiul traseu a mai ramas doar un segment, care este racordat la reţeaua de transport public, traficul realizându-se cu tramvaie. Mulţi arădeni îşi amintesc că trenul numit „Săgeata Verde” era o atracţie maximă a Podgoriei Aradului.
Trecea prin faţa caselor, iar localnicii se îmbrăcau frumos şi ieşeau la poartă pentru a saluta călătorii sau pentru a fi văzuţi în haine de duminică.
Reprezentanţii Companiei de Transport Public Arad (CTP) vor sărbători pe data de 11 noiembrie centenarul căii ferate Arad – Podgoria, prima cale ferată electrificată din ţară. Calea ferată cu ecartament metric Arad - Podgoria (CFAP) a fost construită în 1905 – 1906, ca şi o cale ferată locală, la iniţiativa privată a unor oameni de afaceri care au fondat o societate pe acţiuni cu dreptul de a înfiinţa şi exploata o reţea locală de transport pe calea ferată. La 11 noiembrie 1906 a avut loc deschiderea oficială a CFAP.
Calea ferată construită asigura o relaţie de transport între localităţile aflate în arealul cuprins între localităţile Radna (Lipova) şi Pâncota, cu un centru de ramificare în localitatea Ghioroc, spre municipiul Arad. Lungimea totală a căii ferate era de 58 de kilometri cale simplă. În municipiul Arad a fost construită o gară cu peroane acoperite, iar în localităţile din traseu (şase centre de comun