Moda maşinilor înmatriculate în Bulgaria a ajuns şi în Spania. Spre deosebire de România însă, în Spania nu este vorba de autoturisme, ci de autocamioane. Sursa: EVZ
Cotidianul sofiot Standart, citat de Agerpres, scrie că transportatorii din celălalt capăt al continentului înfiinţează firme în Bulgaria ca să poată ca tirurile lor să aibă numere de înmatriculare bulgăreşti, profitând în acest fel de taxe şi asigurări mai mici.
Nikolai Zdravkov de la Brokers afirmă că această practică a ajuns şi în Italia. Totuşi, ţara cu cele mai multe maşini bulgăreşti rămâne România.
Stoian Prodanov, directorul companiei de asigurări Bulins, a declarat în cadrul forumului economic "Sunetul banilor", care a avut loc ieri la Sofia, că, potrivit datelor oficiale, numărul acestor vehicule în România este de 30.000, dar în realitate acestea sunt de cel puţin trei ore mai multe.
Plusuri și minusuri
În opinia sa, faptul că străinii conduc maşini bulgăreşti are, pe de o parte, un impact pozitiv asupra economiei ţării datorită taxelor plătite către bugetul de stat al Bulgariei, pe de altă însă, o parte dintre aceste maşini sunt implicate în accidente de circulaţie în străinătate şi, prin urmare, asiguratorii bulgari sunt obligaţi să plătească despăgubiri mult mai mari decât cele plătite de obicei în Bulgaria.
O altă problemă este că o mare parte dintre maşinile înmatriculate în Bulgaria, dar conduse în alte ţări, nu au asigurare de răspundere civilă şi, în caz de accident, despăgubirea este plătită de Fondul bulgar de garanţii, a declarat Ţvetanka Krumova de la societatea de asigurare Armeeţ. Acest fapt este şi motivul principal pentru creşterea preţurilor la poliţele de asigurare de răspundere civilă în Bulgaria. După părerea asiguratorilor, tendinţa spre creştere cu circa 10% pe an va continua în următorii 5-6 ani, mai scrie