Producătorul de ambalaje de carton ondulat Dunapack Rambox din Sfântu-Gheorghe, parte a holdingului Prinzhorn din Austria, cu clienţi precum Nestle, Heineken sau Angeli estimează pentru anul acesta o cifră de afaceri de 84,8 milioane de lei (20,2 mil. euro), mai mult cu 12,5% faţă de anul anterior, potrivit oficialilor companiei.
În primul semestru al anului producţia de carton ondulat a crescut cu 18% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 35,7 mil. metri pătraţi. Cu toate acestea, din cauza creşterii preţurilor produselor faţă de anul 2009, pe fondul majorării preţurilor la materiile prime, între cifra de afaceri realizată şi cea bugetată s-a înregistrat un "derapaj", potrivit oficialilor companiei, care nu au precizat însă la ce nivel s-au ridicat afacerile în această perioadă.
"Anul acesta am asistat la creşterea numărului contractelor pierdute la circa 15% din total clienţi, faţă de 10%, nivel caracteristic anilor cu o anumită normalitate din punct de vedere economic. Această creştere vine pe fondul renunţării la clienţii care nu au putut susţine cadrul contractual, în special termenele de plată negociate", a declarat Vlad Vasiliu, managing director al Dunapack Rambox Prodimpex.
Compania a avut anul trecut o cifră de afaceri de 17,9 milioane de euro, în scădere cu aproape 24% faţă de anul anterior şi un profit de 1,7 milioane de euro, de două ori mai mare faţă de 2008, potrivit datelor de la Registrul Comerţului. Piaţa produselor din carton ondulat şi hârtie, pe care mai operează Rondocarton Cluj, Pehart Tec Petreşti, Vrancart, Romcarton şi alţii, s-a contractat anul trecut cu aproape 30% faţă de nivelul din 2008.
Au rămas fără contractul cu Kraft
Printre clienţii pe care i-a pierdut anul acesta producătorul de ambalaje Dunapack Rambox se numără şi compania Kraft Foods România, cel mai mare jucător