Platforma IAR din Ghimbav pare să fie extrem de lovită de criza financiară, dar şi de lipsa de gândire strategică a guvernanţilor. După ce compania IAR Ghimbav a decis să îşi trimită o parte dintre angajaţi în şomaj tehnic, a venit şi rândul celor de la Construcţii Aeronautice să facă acelaşi lucru. Din cei 150 de angajaţi ai companiei, în jur de 30% nu pot lucra în aceste zile. Cauza este faptul că partenerii americani ai societăţii braşovene şi-au redus comenzile de trei - patru ori în ultimul an, ceea ce înseamnă o grea lovitură pentru companie, având în vedere că americanii s-au dovedit de-a lungul timpului un partener extrem de se- rios. „Comenzile au început să scadă din aprilie anul trecut, atunci întrevăzându-se semnele crizei”, spune directorul general al companiei braşovene, Traian Tomescu.
Pe de altă parte, în următoarea perioadă, compania aşteaptă discuţiile cu partenerii germani, aşteptându-se la o creştere a comenzilor din partea acestora.
Societatea Construcţii Aeronautice Ghimbav, rezultată din divizarea IAR, a raportat, în primele nouă luni ale anului trecut, pierderi de 2,76 milioane de lei, cu 54,97% mai mari comparativ cu perioada similară a anului anterior, potrivit unui raport transmis pieţei Rasdaq. În primele trei trimestre ale anului trecut, compania înregistrase pierderi de 1,78 milioane de lei.
În intervalul ianuarie-septembrie 2008, afacerile societăţii au crescut la 3,66 milioane de lei, cu 59,39% comparativ cu finele lunii septembrie 2007.
La 30 septembrie 2008 societatea a raportat încasări de 1,7 milioane de lei, în scădere cu 45,84% faţă de primele nouă luni din 2007. În acelaşi timp, costurile societăţii s-au diminuat uşor, cu 9,33%, la 4,46 milioane de lei.
Veniturile din exploatare ale companiei s-au redus, în primele trei trimestre ale anului trecut, cu 46,74%, la 1,66 milioane de lei. Cheltuielile