Noua serie Corolla nu mai este atât de conservatoare precum precedentele zece generaţii de dinainte. Arată un design reuşit ce se individualizează printre celelalte oferte ale concurenţei, e garnisită cu tehnologii utile şi vine ataşată cu recunoscuta fiabilitate şi garanţie Toyota.
Sedanul ce se comercializează de curând şi în România este un automobil global, adică este produs în 16 ţări şi vândut în peste 150. Partea frontală cu baghete în V radiante, ce concentrează pe centru logo-ul mărcii, nu face notă discordantă cu tema reprodusă pe Yaris, Auris şi RAV-4. Faţă de modelul anterior, Toyota Corolla Sedan 2014 are o lungime mai mare cu 8 cm, distanţa între axe a fost “întinsă” semnificativ cu 10 cm, lăţimea sporeşte cu 1,5 cm, iar înălţimea se aplatizează marginal cu 0,5 cm.
Caroseria în trei volume nu este doar percepută ca fiind mai lină, ci măsurând coeficientul de curgere aerodinamică se constată un indice Cx de 0,27, în scădere de la 0,29. Volumul portbagajului a fost augmentat doar marginal (455 de litri), însă habitaclul este mai încăpător. Dincolo de siguranţa şi confortul superior al noilor suspensii, acestea sunt mai uşoare şi “fură” mai puţin loc din spaţiul cargo al portbagajului.
Motoarele disponibile în România pornesc de la minusculul benzinar de 1.329 cmc şi 99 CP, având un cuplul maxim de 128 Nm la 3.800 rpm (consum 5,5 litri), şi continuă cu cel de 1.6 Dual VVT-i cu 132 CP şi 160 Nm ce consumă în oraş doar 6,2 litri la sută. În ofertă mai există şi un diesel de 1.4 D-4D cu 90 CP având o funcţionare silenţioasă şi un consum mixt “cu pipeta” de 3,9 litri de motorină la sută. Cuplul maxim al micului diesel este de 205 Nm, livrat la 1.800 rpm şi care rămâne constant până la 2.800 rpm.
Există trei tipuri de transmisii, una clasică operată manual, un CVT cu raport variabil continuu şi o cutie automatică MultidriveS (operabilă în tr