La prima vedere, ai putea crede că revista Idea este fosta Balkon, sub un alt nume. În ultimul număr (nr. 13 - iarna 2002) al Balkon-ului ni se anunţa, pe coperta a doua, următoarele: "Următorul număr al revistei va apărea într-un alt format, sub denumirea de: IDEA - artă + societate". Prima apariţie a revistei Idea poartă numărul 14, din aceasta trebuind să înţelegem că avem de-a face, într-adevăr, cu un "următor număr". Simpla lectură a sumarului acestui "următor număr" ne relevă însă faptul că avem de-a face cu o altă revistă, altfel structurată şi cu o tematică diferită. De altfel, asta se poate deduce şi din subtitlurile celor două publicaţii: dacă Balkon-ul era "revistă de artă contemporană", Idea conţine "artă + societate". Din păcate, în Idea nu ni se oferă nici o explicaţie pentru schimbarea de titlu şi de conţinut. Nu există, cum ne-am fi dorit, nici un editorial care să vorbească despre motivele renunţării la vechea formulă şi despre ce-şi propune noua publicaţie. Rămîne doar să deducem noi, publicul. Desigur, o putem face, dar ar fi fost de preferat să ni se ofere nişte jaloane şi, dacă nu cerem prea mult, să existe o cît de mică strategie de marketing la lansarea acestei noi formule. Căci nu e de ajuns ca o revistă să fie bună, ea mai trebuie să mai fie şi promovată sau, cel puţin, explicată publicului. Prin urmare, de ce s-a renunţat la Balkon (o revistă bună), pentru a ni se propune o altă publicaţie (bună şi ea, dar fiind ceva cu totul diferit)? Putem să presupunem că editorii au dorit "extinderea domeniului de activitate" şi, prin aceasta, atragerea unui public mai larg. Balkon era o revistă de nişă, dedicată exclusiv artei contemporane, ea însăşi un foarte interesant experiment vizual. Numai că experimentele din domeniul artelor vizuale, oricît de interesante, nu prea ţin la noi. Publicul este rămas mult mai în urmă în acest domeniu decît în