Frauda este o problemă globală care s-a intensifiat în ultimii doi ani atât în Europa centrală, cât şi în România. Anual, la nivel mondial se pierd circa 2.900 de miliarde de dolari din veniturile companiilor din cauza fraudei, iar în România majoritatea cazurilor de acest fel apar în departamentele strict operaţionale ale firmelor.
Pentru a evita pierderile ce ar putea apărea în urma diferitelor cazuri de fraudă, companiile din România ar putea să apeleze la examinatori de fraudă certificaţi.
Cum poţi deveni examinator de fraudă certificat
Persoanele care sunt interesate să primească acreditări de examinator de fraudă certificat trebuie să se adreseze Asociaţiei Examinatorilor de Fraudă Certificaţi din România (ACFE), care fost înfiinţată în 2010 şi care este prima organizaţie antifraudă din ţară.
Ea cuprinde, în prezent, 45 de membri care lucrează în sectorul financiar-bancar, în cadrul companiilor private, în cadrul Băncii Naţionale a României (BNR) şi în cadrul Curţii de Conturi şi este afiliată unei asociaţii similare din Statele Unite ale Americii (ACFE USA).
“Membrii asociaţiei au acţionat fiecare la locul de muncă. Eu am lucrat în Ministerul Finanţelor, am lucrat pe control foarte mulţi ani şi bineînţeles că am descoperit şi fraude şi am investigat tipuri de fraude”, a declarat pentru gândul Elena Constantin, preşedinte ACFE România care realizază, în prezent, audit intern pentru o bancă.
“Rolul acestui examinator certificat este acela de a sesiza şi de a preveni fraudele”, a mai adăugat Ileana Horvath, membră ACFE.
ACFE USA a fost înfiinţată în 1988 şi cuprinde circa 60.000 de membri aceasta fiind cea mai mare organizaţie anti-fraudă existentă la nivel mondial şi cel mai important mediu de educare şi instruire împotriva fraudei.
În ce constă examenul
Certificarea este oferită doar de către ACFE USA