Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura de Interes National si Investitii Straine, Dan Sova, a declarat in emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata duminica dimineata de Pro TV, ca pentru taxarea masinilor care circula pe autostrazi se au in vedere mai multe posibilitati, precum varianta electronica cu telefonul mobil, printr-un cod de bare amplasat pe geam sau prin achizitia unei viniete, potrivit Mediafax.
"Sunt mai multe posibilitati. O sa fie si taxa electronica, cu telefonul mobil, o sa fie si cu un cod de bare pe geam, cine circula mai mult, eventual, o sa fie si cu posibilitatea sa-ti cumperi vinieta de la benzinarie si sa ti-o pui in geam, o sa fie mai multe mecanisme", a afirmat Sova.
Ministrul delegat a precizat ca nu va fi utilizat sistemul cu bariere, care ar genera aglomeratie si nu este agreat de potentialii investitori in constructia de autostrazi.
Intrebat ce va presupune taxarea cu cod de bare, el a aratat ca aceasta formula vizeaza achizitia unui tip de vinieta amplasata pe geam. "Cand treci, camera de luat vederi iti ia codul de bare si iti ia banii din cont automat", a explicat ministrul.
Sova a aratat ca tronsoanele de autostrada Comarnic - Brasov si Craiova - Pitesti, precum si centura Sud a Bucurestiului, pe care autoritatile isi propun sa le construiasca prin concesiune pana la alegerile din 2016, vor fi taxate dupa intrarea in exploatare.
Referindu-se la cuantumul taxei, Sova a aratat ca modelul financiar are la baza ideea de trei euro pe suta de kilometri.
"In mod normal, noi ar trebui sa dam in concesiune, ca sa scapam de cheltuielile de la buget, adica sa-i dai omului sa o exploateze, sa ia taxa pe ea si sa o intretina, sa o reabiliteze, ar trebui sa dam toate autostrazile. Acum, cand dam centura Sud, vom da in concesiune de la Pitesti pana la Constanta. Cei care co