Încrederea globală a consumatorului a avut un scor de 94 în al doilea trimestru al anului acesta, cu o creştere de un punct faţă de primul trimestru şi o crestere de trei puncte faţă de perioada similară a anului anterior, conform rezultatelor despre încrederea consumatorului oferite de Nielsen.
În cel mai recent val al studiului, efectuat între 13 - 31 mai, încrederea consumatorului a crescut în 45% din pieţele globale măsurate de Nielsen, în comparaţie cu 60 de procente în trimestrul anterior.
"În timp ce nivelul de încredere în Europa a rămas constant în contextul stabilizării condiţiilor financiare, percepţia despre locurile de muncă, finanţele personale şi intenţiile de cheltuieli s-a îmbunatăţit în cele mai mari trei economii - SUA, China şi Japonia - ceea ce reprezintă un efect benefic la nivel global", a declarat Dr. Vankatesh Bala, economist şef al The Cambridge Group, parte din Nielsen.
"Oricum, rămân temerile ca evenimente macroeconimice, precum o creştere prea abruptă a dobânzilor, care pot încetini trendul de revenire a consumatorului, inclusiv în ceea ce priveşte cererea pentru achiziţiile de case şi bunuri cu valoare ridicată", a adăugat economistul.
În timp ce mai mult de jumătate (55%) din respondenţii la nivel global au considerat că au fost în recesiune în al doilea trimestru, acesta a fost cel mai scăzut nivel raportat în doi ani (din T1 2011).
Rezultate Nielsen au prezentat un declin al sentimentului recesionar în al doilea trimestru pentru Orientul Mijlociu/ Africa, cu o scădere de patru procente la 73%; în Europa, care a scăzut două puncte la 74 procente şi în Asia-Pacific, cu un declin de un procent la 40 de procente. În America Latină, 56% dintre respondenţi au declarat că au simţit că sunt în recesiune, o creştere cu şase puncte procentuale faţă de primul trimestru.
"În medie, intenţiile de a face chelt