Pasionat de ambarcatiuni si fascinat de tarile in curs de dezvoltare, Jacques Daniel, directorul comercial Renault-Nissan-Dacia, si-a inceput cariera in cadrul Renault, la varsta de 26 de ani, atunci cand barilul de petrol costa numai 9 dolari.
A lucrat la Renault in Franta, Germania, Olanda, Columbia, China, iar de doi ani, de la etajul cinci al cladirii de birouri din partea de vest a Capitalei, Jacques Daniel, 45 de ani, controleaza destinele comerciale ale celor trei marci ale Grupului Renault prezente pe piata locala - Renault, unul dintre cei mai importanti constructori la nivel mondial, Dacia, marca low-cost care a determinat toate companiile auto sa-si regandeasca strategia, si Nissan, marca cu cele mai multe modele cu tractiune integrala in portofoliu.
Spre deosebire de managerii din tarile emergente, care au intrat "in paine" inca de pe bancile facultatii, Jacques Daniel a pus accent pe studii. Intai a urmat cursuri de inginerie la Paris, dupa care le-a aprofundat in Anglia, ca in cele din urma sa se angajeze la Renault, la varsta de 26 de ani.
"Initial am absolvit facultatea de inginerie, in cadrul unei universitati de mecanica din Franta. Dupa care mi s-a oferit sansa de a-mi continua studiile in Anglia, pentru a obtine un master in inginerie offshore. Singura legatura cu industria auto era pe atunci petrolul. Doream sa lucrez pe mare. La acea vreme, in '84-'85, barilul de petrol costa noua dolari americani, in comparatie cu nivelul de peste 140 de dolari astazi. La acea vreme majoritatea companiilor au incetat activitatea de a extrage petrol de pe platformele de pe mare, in conditiile in care eu eram pregatit sa lucrez pe o astfel de platforma", isi aminteste directorul comercial al Renault in Romania. "Mi-am trimis atunci CV-ul la toate companiile posibile. Si m-am angajat la Renault, cu toate ca nu eram "indragostit" de ma