O afacere parafată, în 2004, între ÎPS Pimen, în numele Arhiepiscopiei Sucevei, şi Bucovina Enterprises, a lui Omar Hayssam, îi dădea dreptul firmei să folosească imaginea mănăstirilor pentru promovarea apei minerale. Lăcaşele urmau să primească bani pentru restaurare, dar stareţii spun că n-au văzut un leu din sumele ajunse la Arhiepiscopie
Arhiepiscopia Sucevei şi Rădăuţilor, condusă de Înalt Preasfinţitul Pimen, încheia, în septembrie 2004, un contract cu SC Bucovina Enterprises, firmă aparţinând Adelei Omar, soţia lui Omar Hayssam, prin care permitea companiei să se folosească de imaginea mănăstirilor medivale din Suceava pentru promovarea apelor minerale Bucovina. În schimb, firma se obliga să plătească Arhiepiscopiei o cotă parte din vânzări.
Mai exact, Bucovina Enterprises se obliga să plătească Arhiepiscopiei Sucevei şi Rădăuţilor câte 5 bani din vânzarea fiecărui recipient de 0,5 litri, 10 bani pentru sticlele de 1,5 litri şi 20 de bani pentru cele de cinci litri.
Pentru aceşti bani, Arhiepiscopia Sucevei şi Rădăuţilor garanta exclusivitate firmei Bucovina Enterprises pentru folosirea imaginii mănăstirilor „în vederea realizării de spoturi video, spoturi radio, afişe, pliante, panouri publicitare, etichete pentru produse şi alte materiale promoţionale, în scopul promovării apelor minerale naturale Bucovina“.
Arhiepiscopia se obliga să cheltuiască banii primiţi de la firma lui Omar Hayssam doar pentru restaurarea monumentelor istorice. Imaginea mănăstirilor a fost folosită pe etichetele sticlelor de apă minerală, într-un spot TV difuzat gratuit de Televiziunea Publică şi în machete publicitare în presa scrisă. Din partea Arhiepiscopiei Sucevei şi Rădăuţilor contractul a fost semnat de consilierul economic, preotul Mircea Nuţu, iar pentru Bucovina Enterprises SRL a semnat Decebal Băescu, administratorul de atunci al firmei.
Semna