Litigii legate de terenurile care trebuie sa fie expropriate pentru a se construi infrastructura conexa celui de-al doilea pod peste Dunare, la Vidin-Calafat, tergiverseaza realizarea proiectului, informeaza publicatia Dnevnik, preluata de Rador.
Ministerul Transporturilor de la Sofia asteapta sa primeasca, pana la 5 noiembrie, un studiu independent privind evaluarea a 20 de terenuri si poarta negocieri cu proprietarii acestora, a anuntat ministrul adjunct al transporturilor, Vesela Gospodinova. Anuntul a fost facut la semnarea contractelor de constructie cu compania spaniola FCC, precum si de supraveghere, cu firma High-Point Rendel.
Problemele legate de expropriere au amanat cu doua luni semnarea contractului pentru construirea infrastructurii conexe, pentru ca Primaria Vidin, in loc sa ofere terenurile pentru cumparare Ministerului Transporturilor, a separat o parte din ele si a vandut circa 30.000 de metri patrati din terenurile destinate podului, printr-o decizie a Consiliului de Ministri, sustine Dnevnik.
Acest lucru inseamna ca, in prezent, guvernul va trebui sa adopte o noua decizie privind exproprierea, documentul urmand sa fie adoptat pana la jumatatea lunii decembrie. Exproprierea a inceput in urma cu doi ani si pana in prezent au fost cumparate 273 de terenuri. Ulterior au fost demarate procedurile pentru inca 400 de terenuri din suprafata de folosire funciara a orasului Vidin.
"Terenurile pentru locul in care se va construi podul sunt asigurate", a spus Gospodinova.
Compania spaniola FCC va moderniza, reabilita si construi linia feroviara, gara si drumul dintre Vidin si Calafat, printr-un proiect in valoare de 62,6 milioane de euro. Contractul de supraveghere incheiat cu consortiul High-Point Rendel este in valoare de 2,7 milioane de euro, pentru un termen de 37 de luni, care include si controlu