Cel mai valoros brand din lume în 2011 a rămas Coca-Cola, cu o valoare estimată la 71,8 miliarde de dolari, conform raportului pe anul trecut făcut public de Interbrand, scrie Bloomberg.
Pe locul doi se află gigantul IT IBM, cu o valoare estimată la 69,9 miliarde de dolari, urmat de Microsoft, cu o valoare estimată la circa 59 de miliarde de dolari. Pe următoarele locuri se află, în ordine descrescătoare, Google (55,3 miliarde de dolari), General Electric (42,8 miliarde de dolari), McDonald's (35,6 miliarde de dolari), Intel (35,2 miliarde de dolari), Apple (33,5 miliarde de dolari), Disney (29 miliarde de dolari) şi HP (28,4 miliarde de dolari).
Cu o singură excepţie, clasamentul este similar celui înregistrat în 2010. Excepţia este Apple, care a urcat într-un singur an nu mai puţin de nouă locuri, de pe 17 pe 8, valoarea brandului crescând cu aproape 60%. Dintre primele 10, singura compania care a înregistrat o scădere a valorii brandului a fost Microsoft, care a pierdut 3% din valoare.
TOP 10 Cele mai valoroase branduri din lume
Sursă: Interbrand
Pe locul 11 se află Toyota, cea mai bine poziţionată companie care nu este din SUA, cu o valoare de 27,7 miliarde de dolari, urmată, la mică distanţă (cu o valoare de 27,4 miliarde de dolari) de cea mai bine poziţionată companie din Europa, Mercedes-Benz.
Ultimele cinci locuri ale clasamentului, care prezintă cele mai valoroase 100 de branduri la nivel mondial, sunt ocupate de Starbucks, John Deere, HTC, Ferrari şi Harley Davidson, care este pe ultimul loc.
Cel mai valoros brand din lume în 2011 a rămas Coca-Cola, cu o valoare estimată la 71,8 miliarde de dolari, conform raportului pe anul trecut făcut public de Interbrand, scrie Bloomberg.
Pe locul doi se află gigantul IT IBM, cu o valoare estimată la 69,9 miliarde de dolari, urmat de Microsoft, cu o valoare estima