In lipsa unor concluzii politice mai certe (refuz sa ma ocup de politica aici, dar si daca m-as ocupa, tot nu le-as avea), ceea ce s-a intamplat in Piata Universitatii, Piata Unirii si celelalte locuri in ultimele zile e un soi de repetitie generala pentru modul cum va functiona media in acest an electoral si, probabil, si dupa el. Cateva simptome si concluzii le stim de pe acum:
Media traditionala se comporta pur si simplu dezgustator. Vizibil dezgustator, dincolo de analize si alte evaluari mai fine. Orice om cu un coeficient de inteligenta normal, nepolarizat politic, nu poate fi decat scarbit de tentativele de a trage spuza pe turta fiecaruia pe care le vedem in aceste zile. Pe televiziuni, singurul lucru care-ti mai ramane de facut e montajul cu telecomanda: daca toata lumea da acelasi live cu alti trancanitori ascusi sub ferestre, in studio, zapezi de la un post la altul ca sa vezi daca insul din imagini e ultras sau hipster, in felul in care Caragiale lua la rand gazetele ca sa-si formeze o opinie despre un miting, in secolul al XIX-lea. Mizeria si tampenia din studiourile TV are, apropo, un corespondent si pe hartie sau internet. Celelalte canale media clasice nu sunt ferite de boala.
Dincolo de asta, intamplarile din pietele ultimelor zile au pentru cei de-acasa aerul unui balet ireal, al unei mizanscene sau repetitii pentru ceva din cauza modului cum media le filtreaza/fictionalizeaza/alimenteaza/inhiba. O camera care transmite live permanent, cum au avut Stirileprotv.ro, e o indicatie mult mai clara despre starea de spirit punctuala dintr-un anume loc, fata de shake-ul cu ultras sau, dimpotriva, cu batrani agresati pe care ni-l serveste cutare sau cutare televiziune.
Cea mai inteligenta si incapatoare piata (as zice forum, daca n-ar fi perceput ca message board) e in aceste zile Facebook. Nu mai stiu cine ironiza prezenta