Tabletele de internet au intrat în rândul celor mai populare gadgeturi ale momentului, iar preţul piperat este, deocamdată, singurul motiv pentru care acestea nu se bucură de un succes şi mai mare.
Piaţa tablet PC-urilor sau a tabletelor de internet a explodat, anul trecut, când Apple a lansat iPad. S-a spus atunci că Steve Jobs este omul care a reuşit să producă o nouă revoluţie tehnologică, după cea înregistrată, în 2007, cu iPhone.
Puţini ştiu, însă, că tableta de internet iPad a fost creată înainte de iPhone.
„Am avut ideea de a crea un ecran de sticlă multitouch (care recunoaşte mai multe zone de contact) pe care să poţi scrie. După şase luni, oamenii noştri au creat acest ecran uimitor. Şi atunci mi-am zis, putem face un telefon şi am abandonat temporar ideea tabletei“, îşi aminteşte Steve Jobs. iPhone s-a dovedit a fi un succes instantaneu, iar iPad-ul nu avea cum să dea greş.
La doar 80 de zile de la lansarea din luna aprilie a anului trecut, Apple a comercializat trei milioane de unităţi. Succesul nebun înregistrat de tabletă, peste 14,5 milioane de unităţi vândute până la Crăciun, i-a determinat pe toţi jucătorii importanţi de pe piaţa IT şi chiar și pe operatorii telecom să lanseze produse similare. Samsung, LG, Dell, Hewlett Packard, HTC, Acer, Asus, Motorola, Research in Motion şi Orange au în portofoliul lor tablete de internet.
La cel mai mare târg de electronice din lume, Consumer Electronic Show, care se desfăşoară, anual, la începutul lunii ianuarie în Las Vegas, tabletele de internet au fost vedetele incontestabile, peste 80 de noi modele fiind lansate. La fel s-a întâmplat şi la Mobile World Congress, cel mai mare târg dedicat industriei telecom. Rivalii sud-coreeni LG şi Samsung s-au grăbit să anunţe primul tablet PC cu sistemul de operare Android Honeycomb şi procesor dual core, taiwanezii de la HTC au lansat