Potrivit datelor publicate de biroul european de statistică, comerţul din ţara noastră a înregistrat cea mai mare creştere din Uniune, de 18% În timp ce în ţări precum Austria sau
Potrivit datelor publicate de biroul european de statistică, comerţul din ţara noastră a înregistrat cea mai mare creştere din Uniune, de 18%
În timp ce în ţări precum Austria sau Germania, comerţul cu amănuntul scade, în România situaţia este total diferită.
Potrivit datelor publicate ieri de biroul european de statistică, Eurostat, România a înregistrat în aprilie, pentru a treia lună consecutiv, cea mai mare creştere anuală a comerţului cu amănuntul din Uniunea Europeană, de 18%.
Şi asta în condiţiile în care, potrivit aceloraşi date, sectorul de retail a marcat scăderi importante în Uniunea Europeană. Pe locul doi în topul celor mai importanţi consumatori şi la o distanţă de patru procente de România se află Lituania, Bulgaria şi Polonia au înregistrat şi ele printre cele mai importante creşteri ale comerţului, de 10,1% şi 8,4%.
Bucureştenii, în top
La evoluţia lunară, cele mai mari creşteri ale cifrei de afaceri în retail au înregistrat state precum Lituania, Letonia şi Polonia, iar cele mai ample scăderi, Suedia, Germania şi Luxemburg. România a marcat o creştere a cifrei de afaceri în comerţul cu amănuntul de 0,6% faţă de luna martie.
Piaţa autohtonă s-a mai situat pe primul loc la creşterea vânzărilor din retail şi în lunile martie şi februarie, cu un avans anual de 15%, respectiv 22,5%. În ianuarie, la evoluţia consumului, ţara noastră a fost întrecută cu doar 0,2% de Slovacia.
Apetitul pe zi ce trece tot mai mare al românilor pentru cumpărături este speculat la maximum de investitorii din domeniu. Studiile de profil arată astfel că retailul modern din România, reprezentat de hiper şi supermarketuri, are în acest moment o cotă