Incetarea realimentarii cu combustibil este marea miza pentru echipe in acest sezon. Realimentarile cu combustibil, practicat intre 1993 si 2009, sunt de acum interzise, anunta Agerpres. Monoplasurile vor efectua cursele in intregime fara adaugire de carburant, implicatiile fiind majore. In primul rand, a trebuit, normal, sa fie schimbata capacitatea rezervoarelor masinilor F1. De la 120 de litri, au trecut la 240 litri. Volumul, evident mai mare, a necesitat redesenarea tuturor masinilor, de acum mai lungi.
Repartizarea greutatii fiind diferita, Federatia internationala de automobilism (FIA) a impus noi cauciucuri, mai inguste pe fata, ceea ce modifica tinuta de drum. Monoposturile F1 din 2010 sunt, deci, in acelasi timp mai grele si altfel la pilotat.
Schimbarea baremului de puncte. Pentru invingatori vor fi atribuite 25 de puncte, 18 celui de-al doilea, 15 pentru locul 3, 12 (4), 10 (5), 8 (6), 6 (7), 4 (8), 2 (9) si 1 (10), in vreme ce baremul 2009 a fost de 10-8-6-5-4-3-2-1. Si aici, ideea a fost de a valoriza primele locuri, in special victoria, pentru a determina pilotii si echipele sa se bata pe pista. Dar acest 'morcov' va provoca mai multe depasiri? Intrebare la care va raspunde doar competitia.
Indepartarea sistemului Kers. Prezentat ca revolutia principala a sezonului trecut, Kers, un sistem care transforma energia franarii in cai-putere suplimentari pentru accelerare, s-a dovedit o gaura financiara pentru echipe, din care nu au stiut, sau nu au putut, sa traga profit. Doar Ferrari si McLaren au utilizat acest surplus de putere pentru a efectua cateva interesante depasiri in debutul cursei. Dar Kers nu a stiut sa se dovedeasca indispensabil, din contra. Renault si BMW Sauber l-au abandonat la mijlocul sezonului. In fapt, Kers nu a fost interzis, dar echipele, reunite in Fota, asociatia lor, au cazut pur si simplu de acord