Brandul turistic al României a fost lansat pe piaţa germană la sfârşitul săptămânii trecute, în cadrul unui eveniment organizat la München, potrivit unui comunicat al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT), citat de Agerpres.
Cu această ocazie, au fost prezentate componentele brandului turistic al României, elementele de diferenţiere (natură, cultură, autenticitate), rezultate ale studiilor efectuate pe piaţa germană, produsele cheie identificate şi identitatea vizuală.
Potrivit MDRT, în cadrul dezbaterilor, actori importanţi ai turismului german au considerat că noua poziţionare a României are şanse să fie foarte bine percepută de publicul german, apreciind că o abordare proaspătă, activă şi autentică va atrage după sine mai mulţi turişti germani în România.
La lansare au participat directorii de produs pentru România ai concernelor turistice germane TUI, ITS, Dertour, ADAC Reisen, Messerschmidt Reisen, FTI, companii aeriene precum Tarom şi Air Berlin.
Brandul turistic al României a fost lansat, pe 29 iulie, la Expoziţia Mondială Shanghai 2010, sub sloganul "România - Descoperă grădina Carpaţilor". Identitatea vizuală a brandului este susţinută de un element grafic puternic ancorat în natura şi tradiţia românească - frunza. În întregime, simbolul grafic intenţionează să sugereze varietatea formelor de relief specifice României şi trimite la elementele primordiale - pământ, apă, natură sălbatică, aventură, dinamism.
În urma unor afirmaţii apărute în presa din România, potrivit cărora unele însemne grafice utilizate în identitatea vizuală a României sunt identice cu cele ale unei companii britanice de transport, MDRT a convocat Consiliul pentru coordonarea proiectului privind brandul de turism al României, în vederea luării unei decizii în privinţa originalităţii unor însemne grafice utilizate în identitatea vizuală a R