ITV, Facebook şi Google+ au depăşit titluri ca „The Guardian“ sau BBC.
Brandrepublic, una dintre principalele surse de informaţii pentru specialiştii din comunicare şi marketing din Marea Britanie, a făcut clasamentul celor mai importante branduri media în anul 2011.
Topul scoate în evidenţă faptul că site-urile new-media, la care conţinutul este creat de către utilizatori, le surclasează pe cele clasice, unde conţinutul este creat de către redactori specializaţi. Platformele de socializare câştigă tot mai mult teren, ajungând să domine clasamentul general media.
Pe prima poziţie în clasament se află ITV, cel mai mare post de televiziune din Marea Britanie. A fost creat în 1955 ca alternativă la BBC şi este cea mai veche televiziune comercială din Regatul Unit. Pe locul al doilea în clasament se află Facebook, într-o continuă dezvoltare, care doar în România înregistrează 4,1 milioane de utilizatori.
Numărul din ce în ce mai mare de conturi a determinat compania fondată de Mark Zuckerberg să găsească soluţii de marketing pentru branduri şi să dezvolte instrumente de măsurare a performanţei campaniilor derulate pe platformele sociale.
Google a intrat pe teritoriul social media
Cel mai mare motor de căutare din lume a intrat în social media cu Google+, al treilea pe lista brandurilor din Marea Britanie. Avantajul Google în faţa altor media sociale este penetrarea puternică pe piaţa telefoanelor inteligente prin intermediu sistemul de operare Android. Pe următoarea poziţie se clasează magazinul online ASOS, care a setat un standard de comunicare şi a primit numeroase premii pentru performanţele obţinute în noile media.
Clasamentul este completat de Spotify, serviciu de muzică lansat de Facebook. Poziţia a şasea este ocupată de ziarul „The Huffington Post", care s-a lansat în varianta britanică la începutul anului, mar