Divizia internaţională a A&D Pharma a adus în trimestrul trei aproape 10% din vânzările totale ale companiei, adică 16,7 mil. euro.
Este pentru prima dată când grupul, cel mai mare din industria locală de medicamente, integrează vânzările internaţionale după ce vara aceasta a finalizat integrarea mai multor companii cu activităţi de sales & marketing în Bulgaria, Republica Cehă, Ungaria, Polonia şi Slovacia pentru care a plătit 19,1 mil. euro.
Este vorba despre distribuitorul Arishop din Bulgaria şi filialele Ozone din regiune, afaceri deţinute anterior de fondatorii A&D Pharma.
"Activitatea de marketing & sales a început să integreze activităţile recent achiziţionate în cinci state vecine", a spus Robert Popescu, CEO al A&D Pharma.
La nivelul diviziei de sales & marketing, A&D Pharma raportează vânzările atât internaţional, cât şi la nivel local. În total, divizia, care se ocupă de marketingul şi promovarea produselor companiilor care nu sunt prezente direct pe piaţă, a rulat în primele nouă luni ale acestui an afaceri de 28,1 mil. euro.
Cea mai mare divizie a grupului A&D Pharma este cea de distribuţie clasică, Mediplus. În primele nouă luni ale acestui an, Mediplus a avut o cifră de afaceri de 391,4 mil. euro, în creştere cu 47%, cea mai bună evoluţie din cadrul grupului.
A&D Pharma mai include şi Sensiblu, reţea de farmacii cu 233 de unităţi la finalul lunii septembrie, dar şi clinicile Anima. Clinicile au fost deschise anul acesta, iar în prezent operează patru unităţi şi un laborator. Printre clienţii corporate ai Anima se numără G4S, companie de securitate cu mai bine de 10.000 de angajaţi, dar şi Orange, Porsche Bank, KPMG, Romtelecom şi RBS. La nivelul întregului grup cifra de afaceri din primele nouă luni ale anului a atins 482,2 mil. euro, în creştere cu 32% comparativ cu intervalul similar din 2009.
Vânzările