Vanzarile de masini la nivel european, ajutate de programele guvernamentale al caror scop este reinnoirea parcului auto, au crescut pentru prima data in ultimele 14 luni, acesta fiind primul semn ca una dintre cele mai afectate industrii de criza actuala a depasit cea mai grea perioada, sectorul incepand sa isi revina, scrie agentia de presa Thomson Reuters.
Numarul masinilor noi inmatriculate in Europa a urcat in luna iunie cu 2,4% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, pana la 1,46 mil. vehicule, prima crestere de dupa aprilie 2008, potrivit Asociatiei Producatorilor Auto Europeni (ACEA) cu sediul la Bruxelles. Situatia pentru primele sase luni ale anului indica un declin anual de 11% al vanzarilor, pana la 7,43 mil. automobile.
Programele de tip rabla dau rezultate
Vanzarile subventionate de stat si subventiile oferite pentru reinnoirea parcului auto au ajutat cererea, care, pe fondul crizei, s-a evaporat practic si a trimis industria auto in cea mai grava criza din ultimele decenii. Subventiile, care in Germania au cea mai mare valoare, de 2.500 de euro, pentru aceia care erau dispusi sa renunte la vechiul vehicul pentru unul nou, au ajutat vanzarile de masini de clasa mica si mini.
"Producatorii de automobile din segmentul premium sunt cei care trag in jos piata, insa pe viitor amploarea problemelor cu care se confrunta va pali", deoarece programele guvernamentale vor fi retrase anul viitor, si cei ce vor avea de suferit vor fi constructorii cu volume mari de productie, potrivit lui David Arnold, analist al Credit Suisse cu sediul la Londra. "Cei ce s-au axat pe productia de masa si pe preturi reduse ar putea fi afectati deoarece programele de reinnoire a parcurilor auto expira anul viitor."
Numarul de masini livrate la nivel european de catre Volkswagen, cu sediul la Wolfsburg, Germania, principalul producator de pe v