Peste 52.000 de masini second-hand au fost inmatriculate doar in luna martie pe piata locala, de peste trei ori mai mult decat in aceeasi perioada din 2008, in conditiile in care piata totala de masini noi nu a depasit 35.000 de unitati in primul trimestru din acest an.
„Pe piata locala au intrat 35.000 de unitati (masini noi - n. red.) in primele trei luni, valoare similara cu cea dintr-o luna buna din 2008", a declarat Francois Fourmont, directorul general al Automobile Dacia, citat de Mediafax.
Spre comparatie, in primele trei luni ale anului trecut, piata auto ajungea la circa 82.260 de autovehicule. Astfel, potrivit cifrei prezentate de Fourmont, vanzarile de masini noi au scazut cu aproape 60% in primul trimestru din acest an. Aceasta este prima declaratie a unui reprezentat al industriei auto legat de evolutia pietei in perioada ianuarie-martie 2009.
Cinci din sapte masini sunt vechi
La nivelul primului trimestru inmatricularile de masini second-hand s-au apreciat cu aproape 80% la 76.788 de unitati, in conditiile in care cele noi au inregistrat un declin de peste 60%, la 29.121 de autoturisme, potrivit statisticilor Directiei Regim Permise si Inmatriculari a Vehiculelor din cadrul Ministerului de Interne.
„Era de asteptat o „explozie" in cazul inmatricularilor masinilor second-hand in martie, dupa ce Guvernul a permis inscrierea in circulatie a autoturismelor importate pana pe data de 15 decembrie prin plata taxei de poluare intrata in vigoare la 1 iulie 2008", a spus Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia.
Marcile cu cel mai ridicat volum in cazul importurilor second-hand sunt cele germane, din segmentul superior.
Comercializarea efectiva a autoturismelor prin intermediul programului de stimulare a innoirii parcului auto a demarat dupa data de 20 martie, acesta neavand un impact semnificativ asupra v