Companii foarte mari din lume şi-au manifestat interesul direct cu privire la concesionarea lucrărilor la Autostrada Transilvania, dar numele lor vor fi făcute publice după data de 30 aprilie, când se vor încheia negocierile cu Bechtel, a declarat ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional, Dan Şova.
„Negocierile cu Bechtel se încheie pe 30 aprilie. După ce se vor încheia aceste negocieri, vom şti dacă ne aflăm într-o poziţie convergentă, adică dacă ne înţelegem cu privire la posibilitatea de închidere a acestui contract sau ne aflăm pe poziţii divergente. Indiferent de situaţia care va fi, ea va fi prezentată Guvernului şi apoi făcută publică. Noi suntem în situaţia în care, în perioada 2005 - 2011, pentru că în mai 2012 era suspendat deja contractul, deci din 2011 nu s-a mai făcut nicio plată, deci în perioada 2005 - 2011 s-au plătit 1,35 miliarde de euro şi avem 52 de kilometri”, a afirmat Şova, la Realitatea TV. Potrivit acestuia, imediat după 30 aprilie, după ce contractul cu Bechtel nu va mai exista, autorităţile vor demara procedurile necesare în vederea concesionării celor nouă tronsoane ale autostrăzii. În opinia lui Şova, cel mai important tronson la acest moment este Suplacu de Barcău - Borş, pentru că este la graniţa cu Ungaria. „Suplacu de Barcău - Borş are stadiul fizic aproape 40%... 38%. Imediat după ce se termină şi va fi tot aliniamentul liber, vom demara proceduri de concesiune pentru a găsi investitori privaţi care să le construiască în sistem de concesiune sau în parteneriat public-privat, dar asta este mai dificil”, a subliniat ministrul.
Dan Şova a mai spus că nume mari de companii, la nivel mondial, s-au arătat interesate de Autostrada Transilvania. „Anul acesta vom demara procedurile. O să vedem cine se înscrie. Atribuim contractul. Nu depinde doar de noi, depinde şi de interesul pe ca