Noii bogaţi ai Chinei, milionari şi miliardari, iubesc produsele de lux - poşete importate din Franţa, maşini sport din Italia - şi cel mai mult iubesc să îşi etaleze semnele bogăţiei, spre disperarea liderilor comunişti.
Frenezia achiziţiilor produselor caselor de lux din Occident a noilor bogaţi ai Chinei pare să dea dureri de cap liderilor comunişti. După ce trei decenii au cerut cetăţenilor să se îmbogăţească, acum se confruntă cu o nemul-ţumire la nivel naţional provocată de prăpastia socială creată. Pentru a calma situaţia, oficialii vorbesc despre o bunăstare sigură şi mai bine distribuită şi cum să devii bogat, scrie Washington Post.
Economia globală cunoaşte o criză, iar China caută să accelereze tranziţia spre un model de creştere axat pe consum şi liderii de la Beijing văd articolele de lux ca o sursă de venituri lucrative. Numeroşi chinezi cumpără acum produse de lux în Hong Kong sau în străinătate pentru a evita taxele mari din China, aşa că liderii dezbat o trecere la tarife reduse pentru a încuraja consumatorii să cumpere „de acasă". Analiştii şi media arată că guvernul nu este dispus să ia noile măsuri pentru a susţine populaţia care îşi poate permite să cumpere la preţuri prohibite noi poşete Hermes sau maşini Ferrari şi întârzie să decidă tăierea tarifelor. „Guvernul se confruntă cu un conflict", susţine un reprezentant al Asociaţiei mondiale de lux din China, estimând că „nu doreşte să promoveze luxul pentru că există oameni supăraţi că nu îşi pot permite astfel de produse. În acelaşi timp, guvernul nu doreşte să limiteze produsele de lux pentru că fac bine economiei. Guver-nanţii sunt deci confruntaţi cu o dilemă".
Într-o perioadă în care Europa sau SUA sunt confruntate cu o stagnare economică, China a devenit o piaţă imensă a produselor de lux şi, potrivit statisticilor, în 2015 va reprezenta 20% din toate vânzările articole