O nouă practică a apărut de ceva timp pe litoral când se caută tot felul de pretexte prin care să își recupereze banii pe sejur de la unitățile de cazare. Hotelierii au prezentat, astăzi, câteva din nemulțumirile pe care le au în relația cu turiștii care, de cele mai multe ori, nu au și o prevedere legală care să poată pune în balanță problemele reclamate în unitățile de cazare și au cerut ajutor autorităților.
Ei au discutat în stațiunea Mamaia cu reprezentanții Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor Constanța (CJPC) cărora le-au cerut ca atunci când fac verificări să nu mai perturbe activitatea unității. Proprietarii unităților de cazare au solicitat ca orice control să se desfășoare în afara orelor de masă când turiștii sunt nevoiți să asiste la inspecția din restaurant.
În același timp, ei au cerut să nu mai fie trași la răspundere pentru turiștii care obișnuiesc să își depoziteze alimente în camerele de hotel deși bunuri nu provin din incinta unității, iar valabilitatea acestora este incertă. Șeful CJPC Constanța, Bogdan Dima că acest lucru poate fi reglementat prin norme interne, dar că se va oferi sprijin în acest sens.
Criză de inspectori
Hotelierii s-au interesat și de numărul angajaților care vor face controale pe litoral fiind obișnuiți cu inspectorii detașați din țară. Conducerea CJPC Constanța nu a avut un răspuns exact urmând ca aceste lucruri să fie lămurite în zilele următoare la București.
Mai mult, dacă nu vor fi aduși inspectori din țară, pe litoral și în întreg județul vor trebui să se descurce cei 17 salariați ai insituției care vor răspunde reclamațiilor făcute pe timpul verii. Și la Tulcea, situația este dificilă unde sunt doar 8 inspectori care se ocupă de toate unitățile din Delta Dunării, iar suplimentările de personale sunt interzise.
Nem