„Adevărul“ a testat noul model produs de compania japoneză, maşină care ascunde sub capotă 260 de cai-putere.
Există o adevărată bătălie în segmentul hot-hatch-urilor. Mai multe maşini franţuzeşti, germane şi japoneze îi aşteaptă pe tinerii cu dare de mână cu oferte de performanţă cât mai tentante.
Japonezii de la Mazda s-au gândit să arunce în luptă 260 CP împachetaţi sub forma unei maşini care livrează puterea foarte violent şi care cere atenţie. 260 CP sunt destul de mulţi pentru o maşină cu transmisie faţă, dar sunt sigur că şi această ştachetă va fi depăşită curând.
Mazda 3 MPS este atât de spectaculoasă din punct de vedere al designului încât m-a făcut să uit schimbările operate cu ocazia faceliftului şi să admir doar elemente precum proeminenta priză de aer de pe capotă şi generosul eleron spate ce vine în continuare parbrizului.
Acestea şi blocurile optice spate clare cu care până nu de mult doar Lexus îşi bucura clienţii, fac maşina foarte atrăgătoare şi te fac să o priveşti cu respectul cu care priveşti un WRX STI.
Demaraj în forţă
Pe şoselele din Bucureşti este greu să te plimbi cu o astfel de maşină, dar, pe autostrăzile şi drumurile intacte din alte ţări europene, Mazda 3 MPS ar fi o încântare. Puterea de 260 CP a motorului turbo de 2,3 litri este livrată prompt de cutia de viteze manuală cu şase viteze.
Totuşi, lucrurile interesante se petrec în treapta a doua. Atunci când turbina intră în acţiune, asfaltul, anvelopele şi direcţia primesc o doză importantă de torque steer - acea mişcare bruscă în lateral a roţilor cauzată de doza mare de cuplu livrată.
Având tracţiune faţă, maşina nu va fi iubită de drifteri, dar are toate şansele de a realiza cel mai bun sprint dintre toate maşinile la semafoare.
Comportamentul dinamic este aproape ireproşabil. Spun aproape deoarece, în anumite viraje luate mai