De luna viitoare, psihologii din fi ecare județ vor stabili care sunt copiii capabili să ducă în spate atât ghiozdanul, cât și responsabilitatea de elev și care ar mai trebui să mai copilărească și să rămână la grădiniță, în grupa mare Sursa: CODRIN PRISECARU
Care este diferenţa dintre o literă şi un cuvânt, cât de repede intră în vorbă cu alte persoane sau cum ţine creionul între degete sunt doar câteva aspecte pe care psihopedagogii le vor bifa înainte de a declara un copil apt pentru şcoală. O testare prietenoasă
Evaluarea dezvoltării psihosomatice se va desfăşura în toată ţara în intervalul 2-19 aprilie. „Sunt 20 de întrebări simple, pentru a vedea dacă au aptitudinile necesare unui elev şi pot face faţă efortului de a merge la şcoală”, explică Ion Gheorghe, consilier psiho-pedagogic într-o şcoală din Buzău.
Întâlnirea, la care pot participa şi părinţii, nu durează mai mult jumătate de ceas, iar rezultatul va fi comunicat pe loc.
„Am avut un copil de cinci ani şi jumătate care a terminat testul în zece minute, dar şi unul de opt ani care nu s-a descurcat aproape deloc şi i-am recomandat să nu intre direct la clasa întâi, ci la pregătitoare”, povesteşte specialistul.
Potrivit acestuia, testul s-a dovedit a fi floare la ureche pentru preşcolarii care au frecventat cu regularitate grădiniţa.
Iată pricipalele criterii urmărite de către evaluatori:
1. VORBIRE, abilitatea de a citi şi a scrie: copilul foloseşte fraze complete; poate reproduce o poveste cunoscută; ştie diferenţa dintre literă şi cuvânt; recunoaşte câteva nume etc.
2. NUMĂRATUL ŞI SOCOTITUL: recu noaşte numeralele până la zece; recunoaşte formele geometrice; aranjează obiectele de la mai mare mai mic etc.
3. COMUNICARE SOCIALĂ: împarte obiectele cu alţii; ascultă când este în grup; iniţiază conversaţii etc.
4 DEZVOLTARE EMOŢIONALĂ: se separă uşor de pări