Într-o conferinţă de presă organizată la hotelul Marriott, Bitdefender a sărbătorit 10 ani de existenţă prin două evenimente: lansarea unei noi imagini a brandului Bitdefender şi versiunea 2012 a produselor de securitate Bitdefender în România.
Ceea ce a şocat din prima clipă a evenimentului a fost contrastul dintre noua identitate vizuală şi mesajele transmise de reprezentanţii companiei.
Noul logo Bitdefender este inspirat din simbolul de luptă dacic Draco, restilizarea lui fiind una foarte reuşită, ce inspiră forţă şi dinamism, chiar şi celor ce nu sunt familiarizaţi cu mitologia dacică. Vorbind cu un prieten american despre noul logo, aceasta îmi spunea că îl duce cu gândul la filmul Bravehart (Inimă de leu), ceea ce nu poate fi decât o remarcă pozitivă. Dacă îl comparăm cu vechea versiune, se observă imediat o mare diferenţă în bine: s-a trecut de la un logo generic, ce nu transmite nimic, la unul puternic, ce inspiră acţiune.
Din păcate părţile pozitive se opresc aici. Discursul companiei legat de acest rebranding este inconsecvent. Variază de la amuzant (în timpul conferinţei au fost folosite metafore de genul: „Suntem mintea alertă ce nu doarme niciodată" ori „Suntem ochii care văd în întuneric") la unul sec, fără substanţă, precum cel de pe site-ul oficial, ceea ce reaminteşte faptul că Bitdefender a devenit o corporaţie multinaţională.
Un alt element ce contribuie la această inconsecvenţă îl reprezintă contrastul dintre mesajele transmise pe pagina de descriere a companiei (ce încearcă a fi tinereşti şi moderne) şi focusul major pe care Bitdefender l-a declarat pentru sectorul corporate şi tehnologiile de cloud computing pentru business. Noua identitate nu este tocmai ideală în comunicarea cu segmentul business, ci mai degrabă pentru segmentul consumer.
Şi, pentru ca inconsecvenţa să fie completă, noile versiuni de produse de s