Duminica, la inceputul serii in SUA, aproape o tara intreaga se va opri, iar 180 milioane de americani se vor instala in fata televizoarelor pentru a privi meciul de Super Bowl dintre 49ers din San Francisco si Baltimore Ravens, ultima intalnire a unui sezon excelent. Dar pentru 30 de marci care au decartat, fiecare, pana la 3,8 milioane de dolari pentru un spot de 30 de secunde pe canalul CBS, aceasta vitrina este absolut unica. I
ar pentru a face sa se vorbeasca de reclamele lor, firmele opteaza pentru diferite strategii: unii le-au dezvaluit deja pe Youtube, altii au pus pe net doar un anunt, dar majoritatea asteapta lovitura de incepere a meciului pentru a le difuza. In cele din urma, toate conteaza pe retelele de socializare pentru a face sa creasca impactul spoturilor lor.
"Obiectivul nostru este, bineinteles, ca un maximum de persoane sa vada aceste reclame, dar se doreste, de asemenea, ca acestea sa devina dupa aceea subiect de conversatie", explica Matt Miller, de la Asociatia producatorilor de publicitate independenti.
Doua firme au iesit din rand de pe acum, dezvaluindu-si spoturile in avans, Mercedes si Volkswa gen, 2 dintre cei 9 constructori de automobile (un record) care profita de Super Bowl pentru a-si face cunoscute ultimele creatii.
Marca cu steluta a pus in prim-plan manechinul Kate Upton, celebra in SUA pentru ca a ajuns pe coperta numarului special pentru costume de baie a revistei Sports Illustrated. Aceasta veche reteta, un pic sexista, potrivit unora, a determinat de pe acum 5,5 milioane de persoane sa vada spotul pe Youtube. "Oamenii vor sa vada aceste reclame, sunt produse frumoase", adauga Claudine Cheever, de la agentia Saatchi and Saatchi, care a creat doua reclame pentru Super Bowl.
Volkswagen a fost tinta criticilor si acuzatiilor de rasism pentru spotul sau care se refera la