Clientii care au platit cash achizitia de automobile anul trecut, acum le vand si le inchiriaza prin contracte de tip sale and lease back.
Scaderea vanzarilor de masini inregistrata in primul trimestru al acestui an se datoreaza inclusiv firmelor care nu-si mai largesc sau innoiesc parcul auto, potrivit lui Daniel Diviricean, directorul de vanzari al Brady Auto Center, unul dintre dealerii Skoda cu cele mai ridicate vanzari din Capitala.
„Raportul vanzarilor dintre persoanele fizice si cele juridice s-a schimbat in primul trimestru al acestui an fata de 2008. Daca anul trecut peste 60% din vanzari erau catre firme, in prezent procentul a scazut la 50%, in contextul in care si vanzarile totale au scazut", a spus Dirivicean, care a subliniat ca majoritatea firmelor deruleaza in prezent campanii de reduceri de costuri si chiar de personal.
In conditiile in care anul trecut existau firme care achizitionau si flote de patru-cinci masini „cash", in prezent multe companii apeleaza la programe de tip „sale and lease back". „Multe firme care nu mai dispun de lichiditati apeleaza acum la «sale and lease back». Avem un client care anul trecut a cumparat cinci masini, cu banii jos, si care acum a vandut flota si a inchiriat-o prin leasing. Acest serviciu il oferim prin intermediul Porsche Leasing", a spus directorul de la Brady. Potrivit acestuia, una dintre principalele probleme ale pietei auto este fluctuatia cursului valutar.
„Discounturile de pana la 40% de pe piata nu au fost oferite din marja de profit, ci datorita diferentei de curs valutar din prezent si cea din momentul achizitiei masinii de catre dealer sau importator. In prezent achizitiile de stocuri se fac la cursul leu/euro din acest moment si nu se mai pot oferi aceleasi reduceri", a subliniat directorul de vanzari.
In opinia directorului Brady, trecerea Romaniei la