Compania de curierat Fan Courier, detinuta de antreprenorii romani Felix Patrascanu, Adrian Mihai si Neculai Mihai, a incheiat primele sase luni cu o cifra de afaceri de 82 mil. lei (19,5 mil. euro), mai mult cu 13,7% in lei fata de aceeasi perioada a anului anterior.
In euro, rulajul companiei se afla la acelasi nivel cu cel din prima jumatate a anului 2008.
"Rezultatele din primele sase luni se inscriu in asteptarile noastre. Preconizam la inceput de an o stagnare a businessului si aveam in vedere pastrarea cifrei de afaceri realizate anul trecut. Vom vedea cum vor sta lucrurile in a doua parte a anului", a declarat Adrian Mihai, business development director al companiei.
Pe piata de curierat, evaluata la peste 200 mil. euro, strategia Fan Courier pentru anul acesta vizeaza consolidarea pe piata interna, care aduce mai mult de 90% din veniturile companiei, estimate anul trecut la 40 de milioane de euro.
"Desi volumul de expeditii a scazut, numarul de kilometri parcursi pentru efectuarea livrarilor a crescut. Prin urmare am facut mai multe drumuri pentru volume mai mici", a explicat Adrian Mihai.
Mai putine achizitii
Compania expediaza in medie cate 20.000 de plicuri si 30.000 de colete catre clientii de pe piata business to business. Flota cu care opereaza compania se ridica la aproape 1.530 de masini. Daca anul trecut erau cumparate in fiecare luna cate 30 de masini pentru marirea flotei, acum nu se mai fac aceleasi investitii.
"Achizitia de masini urmareste sa acopere necesarul desfasurarii activitatii in cele mai bune conditii. Pe de o parte, unele autovehicule trebuie inlocuite din cauza gradului de uzura, normal in industria curieratului. Pe de alta parte, trebuie sustinuta cererea de servicii venita din partea clientilor", a explicat proprietarul companiei.
Numarul angajatilor din firma de curierat cu capit