Daca esti un lider cu imaginatie dar si agresiv, ti se intampla des sa vezi nenumarate oportunitati de dublare sau de triplare a propriului business. Insa trebuie sa fii foarte atent pentru ca obiectivele foarte ambitioase pot dauna afacerii si propriei cariere, mai ales daca urmaresti aceste scopuri fara a lua in considerare si efectele lor adverse.
In primul rand, nu-ti poti stabili aceste obiective doar pe baza propriei ambitii, fara a tine cont si de constrangerile afacerii pe care o conduci. Daca tintesti o crestere procentuala de doua cifre a veniturilor, cum vei asigura fondurile necesare? Ce se va intampla cu nivelul datoriilor sau al lichiditatii? Si, mai mult, echipa ta este formata din oameni capabili, cu abilitati pentru a reusi acest lucru?
Este mai greu decat crezi
In esenta, obiectivele reprezinta destinatia spre care se indreapta, in acest moment, organizatia pe care o conduci. Cuplate cu stimulente si recompense, asa cum se intampla de obicei, si condimentate cu discutii aprinse sau chiar intimidari, obiectivele au un efect foarte puternic asupra comportamentului si actiunilor persoanelor din organizatie.
De obicei, stabilirea celor mai potrivite obiective din punctul de vedere al magnitudinii si al orizontului de timp se face dupa judecati si studii amanuntite. In fapt, aceasta este o forma diferita de know-how, si totusi multi lideri considera ca stabilirea tintelor nu reprezinta o forma rationala de organizare.
Este o mare greseala, si des intalnita de altfel, sa iei obiectivele stabilite anul anterior si sa la analizezi pentru a sublinia o imbunatatire marginala. Daca iti stabilesti obiectivele privind inapoi, sunt mari sanse sa pierzi o serie de oportunitati care sa duca la o crestere multumitoare a organizatiei pe care o conduci.
De asemenea, o alta greseala majora consta in raportarea exlusiv la i