Preţul de listă al unui Audi Q7 3,0 TDI este de aproape 58.000 de euro cu TVA inclusă, în timp ce unul second-hand din 2007 poate fi achiziţionat cu 25.000 de euro Aproximativ 90% din totalul înmatriculărilor mărcilor premium pe piaţa locală reprezintă modele second-hand, importate din Europa de Vest, în creştere de la 70% în 2007.
Procentul clienţilor care au achiziţionat un model nou Audi sau Mercedes-Benz în primele şapte luni ale acestui an este în scădere faţă de perioada similară a anului trecut potrivit statisticilor Direcţiei Regim Permise şi Înmatriculare a Vehiculelor, aceştia preferând tot mai mult să importe din Europa de Vest unul la mâna a doua.
"În special la mărcile premium există diferenţe foarte mari între înmatriculările de maşini noi şi cele second-hand. În general cele importate la mâna a doua sunt automobile aproape noi, cu o vechime de până în cinci ani şi care respectă normele de poluare Euro 4, pentru a se plăti o taxă mai mică la înmatriculare", a spus Nicolae Sorescu, directorul diviziei auto a grupului Rădăcini, care deţine dealeri ai mărcilor Opel, Chevrolet, Mazda şi Suzuki.
Singura excepţie din segmentul premium o reprezintă BMW, care de la 7% înmatriculări maşini noi în intervalul ianuarie-iulie din 2009 a urcat la 15% în aceeaşi perioadă din acest an.
În general, maşina premium pierde în jur de 30% din valoare în primul an, un nivel de depreciere mai mare decât în cazul unor mărci de volum. Astfel, preţul de listă al unui Audi Q7 3,0 TDI este de aproape 58.000 de euro cu TVA inclusă, în timp ce unul second-hand din 2007 poate fi achiziţionat cu 25.000 de euro.
Pe de altă parte, în segmentul de lux, al maşinilor de peste 100.000-200.000 de euro, situaţia rămâne aproape neschimbată în acest an. Clienţii mărcilor Ferrari sau Maserati rămân în continuare fideli achiziţiei unui model nou.
"În