Săptămânile Modei au loc de 70 de ani deja, iar oamenii din modă se plâng în privinţa lor de şi mai mult timp”, scrie astăzi „The New York Times”, în prima zi din ceea ce a devenit „Luna modei”.
În 1941 a avut loc prima întâlnire între producătorii de haine şi 30 de jurnalişti, într-un context lipsit de fastul de astăzi, lipsit chiar şi de conştientizarea importanţei presei în promovarea modei. Numărul lor, al producătorilor, dar şi al jurnaliştilor, a crescut exponenţial în fiecare an, devenind un eveniment de sine-stătător, aşteptat de toată lumea. Mai puţin cei din industrie.
„Pentru restul lumii, Săptămânile Modei arată ca o mare petrecere fabuloasă. Pentru cei din interior, toată zarva este obositoare. În forma ei prezentă, a devenit Luna Modei, care începe joi (astăzi – n.r.) la New York şi se încheie pe 3 octombrie, la Paris. Pentru miile de retaileri, scriitori, jurnalişti, bloggeri, fotografi, cameramani şi doritorii de atenţie nu există pauză”, scrie Eric Wilson.
„Este deprimant. Sau poate nu chiar deprimant, dar induce panica în noi acest eveniment”, a spus recent designerul Joseph Altuzarra.
Este ciudată că acum când moda a devenit un punct de atracţie major şi o forţă vibrantă în cultura populară, Săptămânile Modei încep să-şi piardă din relevanţă. „Oamenii din industrie de plâng de un deceniu că sunt prea multe show-uri. Astăzi vorbim de un număr dublu: 350 de prezentări în doar nouă zile”, scrie aceste despre Săptămâna Modei de la New York.
Scopul acestor evenimente este să promoveze colecţiile editorilor de modă şi retailerilor cu câteva luni înainte să ajungă în magazine. Dar în era internetului şi a accesibilităţii permanente online, costurile imense nu mai sunt justificate. Plus că pe lângă cele patru mari festivale de modă de la New York, Londra, Milano şi Paris, au loc aproape zilnic alte mici evenimente şi întâmplăr