Consiliul National Anticoruptie a retinut recent managerul unei companii de asigurare autohtone si un angajat al Biroului National al Asigurãrilor de Autovehicule (BNAA).
Cei doi au creat o schemã de obtinere a unor surse financiare substantiale din partea companiilor strãine, care plãteau despãgubiri proprietarilor de autovehicule ce nimereau în accidente înscenate. Mai mult, pentru a asigura credibilitatea datelor, autorii schemei au implicat si un colaborator al Politiei rutiere. Autorul accidentului îsi recunostea imediat vina
Prima etapã a schemei consta în organizarea unui accident fictiv. Se identificau masini avariate pe teritoriul R. Moldova, care participaserã în alte accidente. O altã persoanã, care aducea o masinã procuratã în România, Bulgaria, Elvetia sau alt stat, înscena un accident. „Nu era vorba de un accident direct. Vehiculul cu numere strãine provoca o situatie în care masina avariatã se lovea de bordurã sau de un obstacol. Vinovatul, care era de obicei tot cetãtean moldovean, îsi recunostea imediat vina, iar Politia rutierã întocmea un proces-verbal si înregistra oficial cazul”, explicã Adrian Cocimar, ofiter superior de investigatie pe cazuri exceptionale al Serviciului prevenire si combatere a spãlãrii banilor din cadrul CNA. Masini noi în realitate, iar pe hârtie fãcute zob
Autoturismele cu numere strãine erau asigurate prin intermediul sistemului de asigurare internationalã „Cartea Verde”. Acesta presupune cã o companie de asigurãri de peste hotare încheie un contract cu o companie localã, parte a aceluiasi sistem, care, la rândul ei, regularizeazã daunele pe teritoriul R. Moldova. Compania de asigurãri localã implicatã în schemã trebuia sã verifice dacã proprietarul masinii strãine era vinovat de accident, sã adune toate documentele referitoare la caz si, ulterior, prin intermediul BNAA, sã transmitã dosarul cãtre compania de