Proprietarii de hoteluri şi pensiuni şi-au pierdut interesul de vânzare după ce au realizat că preţul solicitat nu se întâlneşte cu cererea din piaţă. Numărul ofertelor de astfel de proprietăţi a scăzut cu 70% la jumătatea anului, în plin sezon estival, faţă de luna ianuarie, conform unei analize realizate de portalul imobiliare.ro.
Dacă în luna ianuarie, în zonele turistice din România, existau 255 de hoteluri şi pensiuni scoase la vânzare prin intermediul portalului, în prezent, numărul anunţurilor pe acest segment este de 70.
În 18,2% din cazuri, preţurile nu depăşesc 200.000 de euro. 26% din anunţuri care fac referire la vânzarea unor pensiuni şi hoteluri se înscriu în intervalul de preţ cuprins între 200.000 şi 500.000 de euro, iar 27,3% din anunţuri au un preţ de afişare cuprins între 500.000 şi 1 milion de euro. Unităţile pentru care se solicită un preţ cuprins între unu şi două milioane de euro reprezintă 19,5% din totalul ofertei, iar 9% din hoteluri afişează preţuri mai mari de două milioane de euro.
În această perioadă a anului, cele mai multe oferte sunt la Braşov (19,5%). Urmează Constanţa (14,3%), Cluj (10,4%), Hunedoara (9,1%), Prahova, dar şi Timiş (ambele cu 7,8%).
Top oferte
Cel mai scump hotel scos la vânzare în acest moment este situat în zona centrală a municipiului Oradea şi costă 15 milioane de euro. Hotelul desfăşurat pe cinci nivele, S+P+2E+M, are patru stele şi a fost construit în 2009. Dispune de 37 de camere şi 2 apartamente, având o capacitatea maximă de cazare pentru 78 de persoane. Dispune, de asemenea, de trei săli de conferinţă utilate, cea mai mare având o capacitate de 100 de locuri, de un restaurant cu 120 de locuri, bar şi cramă, centru Spa (masaj, fitness, saună, solar, jacuzzi, piscină) şi parcare subterană proprie.
La polul opus se află o pensiune cu opt