Piata termopanelor va atinge 650 de milioane de euro in 2005, cu 30% mai mult decat anul trecut. Piata termopanelor va atinge 650 de milioane de euro in 2005, cu 30% mai mult decat anul trecut, estimeaza specialistii. Principalii jucatori se bat in investitii, pentru a reusi sa obtina o cifra de afaceri cat mai mare.
Peste 4.500 de firme, mai mici sau mai mari, se lupta sa rupa o bucata cat mai mare dintr-o piata aflata in crestere. Producatorii sau importatorii de tamplarie, de geamuri sau de feronerie se straduiesc sa ofere o calitate cat mai buna la un pret cat mai mic. Producatorii au depasit stadiul montajului dupa ureche si se doteaza cu masini care permit tehnologii comandate de computere.
ESTIMARE. Romanii vor cheltui in acest an pe ferestre de tip termopan circa 650 de milioane de euro, apreciaza Marian Crutescu, presedintele Patronatului Producatorilor de Ferestre din Romania. El afirma ca in ultimele 12 luni, piata de termopane a produs 150 de milioane de euro mai mult decat in 2004.
Pe acest munte de bani se bat producatorii de profile din PVC, aluminiu sau din lemn stratificat, dar si firmele care vand feronerie sau geamuri. Lor li se adauga si cele circa 4.000 de firme care produc ferestre si usi de tip termopan.
"Piata tamplariei se ridica la 130 de milioane de euro, cea de feronerie, cam la 50 de milioane de euro, iar cea a geamurilor, la 50-60 de milioane de euro. Restul este inghitit de firmele care realizeaza efectiv ferestre sau usi", spune Crutescu.
IMPORTURI. Doua treimi din ferestrele de tip termopan montate in tara noastra au tamplarie din PVC. Pe acest segment de piata, aflat in expansiune, cu circa 30% pe an, se lupta mari firme importatoare si doar patru producatori locali. Conduc insa importatorii care detin peste 90% din vanzari. Importurile s-ar putea cifra la 100 de milioane de euro in acest an, spune